viernes, 14 de febrero de 2025

Anàlisi continguts vistos

Al document "Internet i entorns personals d'aprenentatge" ofereix una aproximació clara del concepte PLE (Personal Learning Enviorment) o entorn personal d'aprenentatge. S'explica que, des d'una perspectiva tecnològica, un PLE és el conjunt d'aplicacions i serveis digitals que cada persona utilitza per gestionar el seu propi aprenentatge, adaptant-lo a les seues necessitats i interessos. Des del punt de vista pedagògic, en cavi, es defineix d'una manera d'aprendre a través de l'ús de les noves tecnologies, mitjançant processos, estratègies i competències específiques. 

Els PLE es caracteritzen per la seua personalització, flexibilitat i per fomentar un aprenentatge actiu, permanent i col·laboratiu. A més, es basen en una estructura oberta i descentralitzada que facilita la interacció i el creixement personal dins d'un entorn digital. 

Pel que fa a les bases pedagògiques, el document recull diverses teories educatives que donen suport al desenvolupament dels PLE. Entre elles, s'inclouen el constructivisme, que promou l'aprenentatge actiu i significatiu; el construccionisme, que considera l'aprenentatge com el procés de connectar fonts d'informació diverses, incloent-hi dispositius no humans. També es fa referència a la teoria de la complexitat i a les comunitats de pràctica, les quals destaquen la importància del compromís mutu i del coneixement compartit dins d'un grup. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.